Powiększanie tekstu
Wersja kontrastowa
Kontakt

Pedagog i psycholog

Formy wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w naszej szkole

 

W naszej szkole dbamy o to, by każde dziecko mogło rozwijać się w swoim tempie i z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb. Dlatego oferujemy różne formy zajęć wspierających rozwój emocjonalny, społeczny oraz edukacyjny uczniów. Wszystkie zajęcia są całkowicie bezpłatne, dobrowolne i organizowane na podstawie wskazania nauczyciela, rodzica, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innego specjalisty pracującego z dzieckiem.

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Wspierają rozwój umiejętności potrzebnych w nauce czytania, pisania i liczenia. Dzieci ćwiczą koncentrację uwagi, spostrzegawczość, pamięć, koordynację wzrokowo-ruchową oraz inne funkcje odpowiedzialne za uczenie się. Zajęcia odbywają się indywidualnie lub w małych grupach, w formie angażujących ćwiczeń i zabaw edukacyjnych.

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

Przeznaczone są dla uczniów, którzy potrzebują dodatkowego czasu i wsparcia w opanowaniu bieżącego materiału szkolnego. To forma pomocy dla dzieci z trudnościami w nauce, zaległościami lub obniżoną motywacją. Zajęcia pozwalają spokojnie utrwalać wiedzę i rozwijać umiejętności szkolne w sprzyjającej atmosferze.

 

Zajęcia rozwijające uzdolnienia

Propozycja dla dzieci z klas I, które wykazują szczególne zainteresowania i potencjał w różnych obszarach. Celem zajęć jest rozwijanie mocnych stron, kreatywności i ciekawości świata poprzez zadania dostosowane do możliwości dziecka. Zajęcia prowadzone są przez wychowawców klas, którzy wybierają ich tematykę, zakres oraz dostosowują je do potrzeb swoich uczniów.

 

 Zajęcia logopedyczne

Skierowane są do dzieci potrzebujących wsparcia w rozwoju mowy i komunikacji. Zajęcia pomagają poprawić artykulację, płynność mówienia, rozumienie i budowanie wypowiedzi. Prowadzone są w małej grupie lub indywidualnie w ramach rewalidacji, w przyjaznej atmosferze zabawy i ćwiczeń. We wrześniu logopeda szkolny przeprowadza badania przesiewowe, na podstawie których kwalifikowane są dzieci do udziału w zajęciach w danym roku szkolnym.

 

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Wspierają rozwój umiejętności komunikacyjnych, rozwiązywania konfliktów, budowania relacji, asertywności oraz regulowania emocji. Pomagają dzieciom w rozpoznawaniu i wyrażaniu uczuć, rozwijają poczucie własnej wartości, uczą współpracy i wzajemnego szacunku. Prowadzone są w małych grupach lub indywidualnie, w formie zabaw, rozmów, ćwiczeń, a także z wykorzystaniem bajek terapeutycznych i projektów.

 

Zajęcia EEG Biofeedback

Wspierają rozwój koncentracji uwagi i samoregulacji. Terapia opiera się na pracy z urządzeniem, które pomaga dziecku uczyć się skupienia. Udział w zajęciach wymaga wcześniejszej konsultacji neurologicznej oraz przedłożenia zaświadczenia od lekarza neurologa o braku przeciwwskazań do terapii biofeedback.

 

Porady i konsultacje z psychologiem lub pedagogiem szkolnym

To indywidualne spotkania wspierające rozwój emocjonalny, społeczny i edukacyjny dziecka. Służą rozpoznaniu potrzeb ucznia, wspólnemu szukaniu rozwiązań trudności oraz wzmacnianiu mocnych stron. Spotkania mogą dotyczyć radzenia sobie z emocjami, budowania relacji, trudności szkolnych czy planowania działań wspierających dziecko w szkole.

 

Wszystkie zajęcia są całkowicie bezpłatne i dobrowolne. Organizowane są na podstawie wskazań nauczyciela, rodzica, opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innego specjalisty pracującego z dzieckiem. Ich forma indywidualna lub grupowa oraz częstotliwość dostosowywane są do potrzeb ucznia.

---

Szczęśliwy numerek
Sobota, 8 listopada 2025