Matylda Gaweł IIIC/g

Pn Wt Śr Cz Pt So N

FB FindUsonFacebook online 144 pl PL

Zakończenie sezonu 2016/17 w Biegach na Orientację

Atrakcyjną formą zainteresowania dzieci turystyką są Biegi na Orientację. Poruszanie się w terenie z mapą, odnajdywanie zadanych punktów sprzyja rozwojowi  intelektualnemu  i fizycznemu dzieci.

W roku szkolnym 2016/17, w ramach Ligi Szkół i Otwartych Mistrzostw Wrocławia, aktywnie i z  sukcesami uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Biegach na Orientację. Zawody, w których braliśmy udział, to:

Czytaj więcej...

WYCIECZKA KRAJOZNAWCZA SKKT SP50 Z PRZEWODNIKIEM – UNIWERSYTET WROCŁAWSKI

W ramach krajoznawczo – turystycznej działalności SKKT SP50 w sobotę 14.01.2017r. mieliśmy przyjemność poznać Uniwersytet Wrocławski wraz z Wieżą Matematyczną i Aulą Leopoldyńską. Razem z przewodnikiem spotkaliśmy się przy pomniku Szermierza skąd rozpoczęliśmy zwiedzanie. Poznaliśmy m.in. piękne rzeźby i freski oraz ich symbolikę w Auli Lopoldyna, historię powstania Uniwersytetu Wrocławskiego oraz legendę o wrocławskim Szermierzu. Wiemy co oznacza trójdzielność kompozycji wnętrza Auli oraz jakie schody prowadzą na Wieżę Matematyczną, co oznacza linia wytyczona w posadzce Wieży Matematycznej. Pogoda nam dopisała więc z samej Wieży podziwialiśmy piękne widoki całego Wrocławia. Czy wiecie jakie nauki symbolizują figury znajdujące się na rogach Wieży Matematycznej? Naszą wycieczkę zakończyło zwiedzanie Oratorium Marianum.

Kolejne zwiedzanie Wrocławia z przewodnikiem planowane jest na początku marca – serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych historią naszego miasta.

więcej zdjęć w galerii

WYCIECZKA KRAJOZNAWCZA SKKT SP50 Z PRZEWODNIKIEM – WROCŁAW OSTRÓW TUMSKI

W ramach krajoznawczo – turystycznej działalności SKKT SP50 w sobotę 19.11.2016r. mieliśmy przyjemność poznać najstarszą część Wrocławia. Razem z przewodnikiem spotkaliśmy się przy pomniku Papieża Jana XXIII skąd rozpoczęliśmy zwiedzanie Ostrowa Tumskiego. Poznaliśmy m.in. symbolikę rodła, historię św. Jana Nepomucena, przyczynę powstania dwupiętrowego kościoła, legendę o Kluskowej bramie. Wiemy dlaczego św. Jadwiga trzyma w dłoni trzewiki, dlaczego kłódki wiszą na moście Piaskowym, co oznacza czerwona ceglana ścieżka w pobliżu Kościoła św. Marcina. Czy pamiętacie ile piszczałek mają organy we wrocławskiej Katedrze? Naszą wycieczkę zakończyło zwiedzanie wieży Katedry, z której rozpościerał się widok na cały Wrocław.

Kolejne zwiedzanie Wrocławia z przewodnikiem planowane jest na początku Nowego Roku – serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych historią naszego miasta.

Zdjęcia w galerii

XIII Międzyszkolny Rajd Turystyczny

W dniu 22.10.2016 uczniowie klas IVb i VId pod opieką pana Henryka Kiewry wzięli udział w XIII Międzyszkolnym Rajdzie Turystycznym organizowanym dla gimnazjów i szkół podstawowych po Wzgórzach Trzebnickich. Rajd rozpoczął się w Brochocinie Trzebnickim, a zakończył w bazylice św. Jadwigi w Trzebnicy. Malownicza trasa wiodła przez Las Bukowy, gdzie podziwialiśmy piękno przyrody Wzgórz Trzebnickich, Kościół Czternastu Świętych Wspomożycieli wraz z pustelnią oraz Grotą Matki Boskiej z Lourdes. Pogoda była wspaniała, humory nam dopisywały, pełni wrażeń wróciliśmy do domu.