„Andrzejkowe mamy święto,
Co się dzisiaj nam wywróży?
Mamy miskę pełną wody,
Wosk w garnuszku i klucz duży.
Wosk lejemy, wosk lejemy…
Zaraz wszyscy się dowiedzą,
Co nam wróżby, co nam wróżby,
Co nam wróżby przepowiedzą.”
W świetlicy szkolnej zagościł tydzień wróżb, czarów i magii – Andrzejki. Uczniowie poznali historię obrzędu i wspólnie uczestniczyli w zabawach andrzejkowych. Odważni śmiałkowie wróżyli z wosku pod czujnym okiem nauczycieli, inni projektowali piękne kreacje na huczną zabawę oraz opaski tematyczne. Z przymrużeniem oka dzieci losowały imiona przyszłych żon i mężów. A buty wędrowały w stronę drzwi...
Na warsztatach plastycznych powstały wyjątkowe kule z przepowiedniami przyszłości oraz wesołe atrybuty tajemniczego święta. Miłym akcentem było odśpiewanie piosenki pt.: „Andrzejkowe wróżby”.
28 listopada w świetlicy szkolnej odbył się koncert akordeonowy w wykonaniu Leona Glapiaka ucznia klasy 2F. Usłyszeliśmy popularne melodie na akordeon, piosenkę jesienną i kolędę. Gratulujemy talentu.
Kiermasz Bożonarodzeniowy
W dniach 18-20.12 odbędzie się coroczny Kiermasz Bożonarodzeniowy.
Chcielibyśmy Państwa zaprosić, a jednocześnie gorąco poprosić, aby włączyli się Państwo w czynny udział w Kiermaszu. Jeżeli ktoś ma czas, chęci, możliwości proszony jest o przyniesienie do świetlicy (bud. B) świątecznych ozdób, stroików, własnoręcznie wykonaną biżuterię, wyroby z filcu itp.
Wypieki- ciasta, ciasteczka, pierniki- proszę przynosić w dniach kiermaszu.
Pieniądze uzyskane ze sprzedaży zostaną przekazane Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Fundacja ta chroni dzieci przed krzywdzeniem i pomaga tym, które przemocy doświadczyły.
Do zobaczenia!
Nauczyciele świetlicy
Najpiękniejsza ozdoba świąteczna
Zapraszamy wszystkich uczniów do wzięcia udziału w konkursie na najpiękniejszą ozdobę świąteczną. Poczujmy magię Świąt Bożego Narodzenia... Technika wykonania prac jest dowolna.
Najlepsze prace zostaną uhonorowane atrakcyjnymi NAGRODAMI. Przy ocenie prac bierzemy pod uwagę Wasz pomysł i inwencję, pracochłonność i staranność wykonania oraz wrażenie estetyczne. |
|